توليد محصولات بازيافتي | پرك بازيافتي | گرانول بازيافتي
شركت رابين پلمير در راستاي كمك به چرخه محيط زيست اقدام به توليد محصولات بازيافتي نظير پرك بازيافتي و گرانول بازيافتي كرده است.

صنعت طلاي كثيف

كاربرد انواع مواد بازيافتي پلاستيكي 

 گرانول مستربچ 

در ادامه شما را با تعريف مواد شيميايي مورد استفاده در مستربچ بيشتر آشنا مي سازيم و در اين زمينه اطلاعاتي را با شما به اشتراك خواهيم گذاشت.

  • پليمر پايه : اين محصول معمولا پليمرهاي مصرفي است كه شامل پلي اتيلن، پلي پروپيلن، پلي استايرن، اتيلن وينيل استات و واكس هايي با وزن مولكولي پايين مي باشد.
  • مواد افزودني : با توجه به نوع كارايي گرانول مستربچ از مواد افزودني مختلفي استفاده مي شود كه بسته به نوع كارايي محصول انتخاب مي شود. براي مثال پيگمنت ها يا پركننده ها يا مواد افزودني شامل رنگدانه ها را مي توان از مهمترين مواد افزودني دانست كه به مستربچ ها اضافه مي شود.
  • عامل فعال سازگار كننده : يكي از موثر ترين روش هايي كه براي پايداري شرايط مستربچ مورد استفاده قرار مي گيرد، عامل فعال سازگار كننده است. در واقع اين ماده مي تواند شرايط لازم براي ساخت گرانول مستربچ را ايجاد كند و يكي از مهمترين موادي است كه در ساخت مستربچ مورد استفاده قرار مي گيرد.

در اين قسمت شما را با موادي كه در ساخت مستربچ داراي كاربرد هستند آشنا كرديم و در ادامه شما را بيشتر با كارايي و انواع اين محصول آشنا خواهيم نمود.

پليمر پايه

فرايند بازيافت بطري پت

به طور كلي براي توليد پت بازيافتي ابتدا فرآيند كار به گونه ‌اي بوده كه پسماند هاي پت را جمع ‌آوري كرده و آنها را به محل كارخانه انتقال مي دهند. سپس اين مواد را با استفاده از آسياب تبديل به پولك هايي كرده كه به بخش شست و شو ارسال مي شود. لازم است بدانيد به اين پولك ها پرك پليمر نيز گفته مي ‌شود كه يك كالاي تجاري و صادراتي محسوب شده است. به طوري كه در حال حاضر اين ضايعات به صورت خام نير به كشورهاي مختلفي چون چين، تركيه و غيره صادر مي شود. دستگاه مورد استفاده براي توليد پت هاي بازيافتي دستگاه هات واش پت بوده كه با استفاده از اين دستگاه به راحتي پت هاي بازيافتي فشرده شده و براي توليد محصولات جديد آماده مي شود. حال اگر بخواهيم مراحل توليد پت بازيافتي را برشمريم بايد بدانيد كه شامل تكه تكه شدن بطري ها، جداسازي كاپ، آلومينيوم، درپوش و غيره، جداسازي پت از بطري هاي pvc ،شست و شوي گرانول ها، خرد كردن و تميز كردن در حالت سرد، استفاده از حلال ها براي خارج سازي آلاينده‌ ها و خشك كردن گرانول ها مي شود.

فذآيند بازيافت بطري پت

اهميت بازيافت پت

شايد بسياري از افراد تاكنون به اهميت بازيافت كردن پت ها توجه نكرده باشند. اما لازم است بدانيد امروزه مصرف انواع نوشيدني ها در بطري هاي پلي استر در حال افزايش بوده كه اين امر مي ‌تواند به راحتي پسماند هاي متعدد ايجاد كرده  و مشكلات زيادي نيز به همراه داشته باشد. ترويج روحيه راحت‌ طلبي اين امر را به وجود آورده است كه استفاده از بطري هاي دور انداختني به جاي بطري هاي شيشه اي بسيار زياد شود. حال اگر اين ميزان مصرف از نوشيدني هايي در بطري هاي پلي استر ادامه پيدا كند طبيعتاً مشكلات زيست محيطي زيادي به وجود خواهد آمد و مشاهده مي شود كه مصرف كنندگان و توليد كنندگان نيز هيچ گونه مسئوليتي در جمع آوري اين بطري هاي خالي ندارد. با اين حال طبيعتاً استفاده از بطري هاي پت مي تواند بسيار درست و به جا باشد. براي بازيافت مواد مختلف مشاهده مي شود كه در بعضي از كشورها تعيين قيمت‌ هاي آغاز شده به طوري كه اگر كسي بطري را بازگرداند پول كمتري براي مصرف محصول مي پردازند و هر كسي كه بطري را دور بيندازد بايد هزينه اي نيز در مقابل آلوده سازي پرداخت كند. حال هنگامي كه از بطري هاي پت استفاده مي شود به راحتي مي توان اقدام به بازيافت اين قوطي ها كرد و از بسياري از مشكلات جلوگيري نمود. اگر چه تاسيس كارخانه هاي بازيافت در كوتاه مدت ميسر نمي باشد و هزينه زيادي در بر دارد اما در حال حاضر شركت هايي براي توليد پت بازيافتي راه اندازي شده است و در بسياري از اين شركت‌ها مشاهده مي شود كه اقدام به خريد و فروش پرك پت شده است.

كاربردهاي پت بازيافتي

با گسترش بازيافت پت بازيافتي، توجه توليد كنندگان و سرمايه گذاران به استفاده از اين ماده، به جاي استفاده از مواد تازه و دست اول جلب شده است. از پت بازيافتي به صورت مستقيم و غير مستقيم در توليد بسياري از محصولات استفاده مي شود. به عنوان مثال توليد پلاستيك هاي مهندسي با استفاده از پت بازيافتي رونق زيادي دارد. از اين ماده همچنين در توليد الياف پلي استري نيز استفاده مي شود. خوب است بدانيد از الياف پلي استري در توليد محصولاتي چون فرش، كيسه خواب، لباس و ديگر محصولات نساجي استفاده مي شود. پوشش هاي غير خوراكي مانند سبد لباس و يا زباله نيز يكي از محصولات ساخته شده توسط پت بازيافتي است. از پت بازيافتي در ساختن آلياژ و آميزه سازي با ديگر رزين هاي گرمانرم نيز استفاده مي شود.بازيافت مواد پلاستيكي

پليمرهاي سازنده مواد پلاستيكي


امروزه صنعت پلاستيك، يكي از گسترده ترين و پيشرفته ترين صنايع مدرن جهاني به شمار مي آيد. پلاستيك توليد شده در كارخانجات متفاوت، كاربردهاي مختلفي داشته و بسته به استفاده آن در انواع متنوعي توليد مي گردد. بسته بندي ها، ظروف مخصوص پخش، ظروف مختلف آشپزخانه، برخي از تجهيزات دندانپزشكي و لوازم پزشكي از جمله كاربردهاي پيشرفته و بسيار گسترده استفاده از مواد پلاستيكي مي باشند. امروزه در سراسر جهان بيش از 10000 نوع پلاستيك مصرفي فرموله، تهيه و در موارد بسيار متفاوت مورد استفاده قرار داده مي شود.

پليمرها تركيبات تشكيل دهنده اصلي پلاستيك ها بوده كه از سنتز نفت، گاز و ذغال سنگ بدست آمده و در تركيب با عناصري مانند كربن، نيتروژن، گوگرد و كلر به شكل پلاستيك در مي آيند. متاسفانه محصولات پلاستيكي تا ساليان سال در طبيعت باقي مانده و به دليل تجزيه ناپذيري طولاني مدت به محيط زيست آسيب مي رسانند، از اين رو بازيافت مواد پلاستيكي و فرآورده هاي پلاستيكي اهميت فراواني داشته و به روش هاي متفاوتي انجام خواهد گرفت. اين بازيافت، شامل حال برخي از مواد پلاستيكي نشده و بسته به مواد تشكيل دهنده پلاستيك بازيافتي از نوعي به نوع ديگر متفاوت مي باشد.

بازيافت بازيافت مواد پليمري و پلاستيكي معمولا از يك سري مراحل شبيه به هم تشكيل شده است. البته ممكن است بر اساس نوع پلاستيك، برخي از اين مراحل جابه جا شده يا جايگزين يكديگر شوند. اولين مرحله از بازيافت پلاستيك ها، جداسازي آنها بر اساس نوع، جنس و رنگ آنها مي باشد. پس از آن مرحله بعدي يعني مرحله شستشو آغاز مي شود چرا كه ممكن است آلودگي هايي روي پلاستيك ها وجود داشته باشد و محصول توليدي را نيز آلوده كند. در مرحله بعد خرد كردن مواد انجام مي شود چرا كه كاهش اندازه منجر به حرارت پذيري بهتر و همگن شدن مواد نسبت به يكديگر مي شود. در آخرين مرحله نيز حرارت دادن و تهيه گرانول انجام مي شود تا بتوان با استفاده از آن محصولات جديدي را توليد نمود.

مراحل بازيافت مواد پليمري و پلاستيكي

اجزاي مختلف گرانول مستربچ

به طور كلي مي توان گفت انواع اجزاي گرانول مستربچ به سه دسته تقسيم شده كه شامل پليمر پايه مواد شيميايي افزودني و عامل سازگار كننده مي‌ شود. پايه پليمري كه شبيه پلاستيك است شامل انواع پلي اتيلن، پلي پروپيلن، پلي استايرن و اتيلن وينيل استات مي ‌شود. افزودني شيميايي نيز پودر رنگ بوده كه به عنوان بهبود دهنده ها و پركننده هاي شيميايي مورد استفاده قرار گرفته و موجب مي شود خواص گرانول بهبود پيدا كرده و قيمت تمام شده آن نيز كاهش پيدا كند. ديگر اجزاي مستربچ عامل سازگار كننده بود كه موجب بهبود بخشي افزودن يا رنگ مي شود. به طوري كه براي افزايش سازگاري شيميايي افزودني ها با پلاستيك از اين عامل ها استفاده مي شود. يكي از مهمترين مزاياي استفاده از گرانول مستربچ صرفه جويي در وقت، انرژي و هزينه لازم براي مخلوط كردن اين پودر ها مي باشد؛ زيرا استفاده از اين ماده بسيار اقتصادي است. از ديگر خواص گرانول مستربچ مي ‌توان به ايجاد شفافيت در محصولات رنگي، ثبات بيشتر خواص رنگ، بهبود بخشيدن فرايند ذوب، يكنواختي و پخش شدن بهتر رنگ ها، عدم پخش شدن رنگدانه ها در هوا و محيط و عدم آلودگي محل توليد، بهبود مشكلات تغيير و غلظت مواد افزودني و ذخيره سازي و جابجايي راحت تر مواد شاره كرد.يكي ديگر از انواع گرانول مستربچ، مستربچ ليز كننده بوده كه براي حل مشكل چسبندگي بين فيلم پليمري با سطح از آن استفاده مي شود. همچنين اين ماده موجب مي شود كه زندگي بين دو فيلم نيز از بين برود. مستربچ هاي ليز كننده بعد از فرآيند اكستروژن روي سطح مهاجرت كرده و يك لايه ايجاد مي نمايد كه اين لايه مي تواند ضريب اصطكاك بين لايه هاي فيلم با هر سطح ديگري را كاهش دهد. با اين وجود طبيعتا گرانول هاي مستربچ ليز كننده مي تواند در فرآيند توليد سهولت ايجاد كرده و جابجايي و حمل و نقل فيلم هاي پليمري را نيز آسان نمايد.

 

فروش گرانول

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۰۶:۲۰ ] [ آرزو آخوندزاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی