توليد محصولات بازيافتي | پرك بازيافتي | گرانول بازيافتي
شركت رابين پلمير در راستاي كمك به چرخه محيط زيست اقدام به توليد محصولات بازيافتي نظير پرك بازيافتي و گرانول بازيافتي كرده است.

آشنايي با محصولات بازيافتي 

فرايند بازيافت بطري پت

به طور كلي براي توليد پت بازيافتي ابتدا فرآيند كار به گونه ‌اي بوده كه پسماند هاي پت را جمع ‌آوري كرده و آنها را به محل كارخانه انتقال مي دهند. سپس اين مواد را با استفاده از آسياب تبديل به پولك هايي كرده كه به بخش شست و شو ارسال مي شود. لازم است بدانيد به اين پولك ها پرك پليمر نيز گفته مي ‌شود كه يك كالاي تجاري و صادراتي محسوب شده است. به طوري كه در حال حاضر اين ضايعات به صورت خام نير به كشورهاي مختلفي چون چين، تركيه و غيره صادر مي شود. دستگاه مورد استفاده براي توليد پت هاي بازيافتي دستگاه هات واش پت بوده كه با استفاده از اين دستگاه به راحتي پت هاي بازيافتي فشرده شده و براي توليد محصولات جديد آماده مي شود. حال اگر بخواهيم مراحل توليد پت بازيافتي را برشمريم بايد بدانيد كه شامل تكه تكه شدن بطري ها، جداسازي كاپ، آلومينيوم، درپوش و غيره، جداسازي پت از بطري هاي pvc ،شست و شوي گرانول ها، خرد كردن و تميز كردن در حالت سرد، استفاده از حلال ها براي خارج سازي آلاينده‌ ها و خشك كردن گرانول ها مي شود.

بطري پت

براي سودآوري در زمينه بازيافت بطري پت به تجهيزات و ماشين آلات هم نياز است. برآوردها نشان مي دهد، قيمت تمام شده تجهيزات چيزي در حدود ۲۱۰ ميليون تومان خواهد بود. ( قيمت ها تقريبي است و نوسانات دنياي اقتصاد در قيمت گذاري ها باعث عدم ثبات بازار مي شود) براي اين كار به نيروي انساني هم نياز داريد. شما در اين طرح مي توانيد براي ۲۰ نفر شغل ايجاد كنيد. به طور كلي براي راه اندازي اين طرح سرمايه اي در حدود ۹۵۰ ميليون تومان نياز است. براي به بار نشستن نهال نوپاي بازيافت پت بازيافتي صبور باشيد. گفته مي شود پس از گذشت ۳ سال سرمايه شما به شما باز خواهد گشت و به راحتي مي توانيد سودآوري داشته باشيد.

گرانول مستربچ چيست؟

قبل از معرفي گرانول مستربچ، بهتر است در ابتدا شما را با مفهوم گرانول آشنا كنيم. گرانول، در واقع به اشكال دانه اي پليمر گفته مي شود. براي استفاده از گرانول ها لازم است كه در ابتدا آنها را ذوب و شكل دهي نمود. به عبارت ديگر، بعد از توليد پليمر آن را در دستگاهي شبيه به چرخ گوشت به نام دستگاه «اكسترودر» ذوب مي كنند و بخش خروجي آن يك كاتر براي قطع كردن پليمرهاي خروجي نصب مي شود تا پليمرها را شبيه به دانه هاي ساچمه اي قطع نمايند كه اين مواد خروجي اصطلاحا گرانول گفته مي شود. به محصولي كه در آن پودر رنگ، پودرهاي مواد معدني و مواد آلي به صورت كاملا بهينه و در فرايند مذاب در داخل يك ترموپلاستيك با يكديگر تركيب شده اند، مستربچ گفته مي شود.

براي توليد محصولات بسيار زيادي در صنعت پلاستيك، حتما نياز است كه عوامل بهداشتي كاملا رعايت شود. به عنوان مثال، ظروف غذايي و دارويي پلاستيكي، جزو آن دسته از محصولاتي هستند كه محيط توليد آنها بايد كاملا تميز و بهداشتي نگهداري شود كه به همين منظور گرانول هاي پلاستيكي براي توليد اين مواد مورد استفاده قرار مي گيرند. اما در مواردي نياز است كه يك سري افزودني هايي به گرانول مواد پليمري اضافه شود كه در صورت استفاده از مواد افزودني پودري محيط توليد به شدت آلوده و غبارآلود خواهد شد كه مستربچ ها از جمله موادي هستند كه به دليل ساختار گرانولي به راحتي با مواد پلاستيكي گرانول تركيب شده و هيچ گونه آلودگي در محيط به وجود نمي آورند.

 

پرك پت هات واش چيست؟


نوعي پلاستيك كه غالبا حجم زيادي از ضايعات را تشكيل مي دهند پت نام دارند كه اگر پت ها به صورت اصولي بازيافت شود مي توانند  براي شما كسب و كار پر رونقي را به وجود آورند. اين مواد پلاستيكي در ابتدا بايد آسياب شوند كه به اين كار پرك گفته مي شود پس پرك پت هات واش يعني پت هاي آسياب شده اي كه در دستگاه هات واش شسته شده اند. اگر شما در كار بازيافت پت به دنبال سودآوري بيشتري هستيد بهتر است بدانيد كه در كار بازيافت پت، عددها و فاكتورهايي وجود دارد كه بايد در زمان پرك پت هات واش به آن توجه بسياري داشته باشيد زيرا تنها پرك پت هايي خريداري مي شوند كه مطابق با معيارهاي اساسي به دست آمده بوده  و قابليت استفاده در كارخانجات مختلف را داشته باشند.

 

پت بازيافتي

چنانچه در كار بازيافت پت فعاليت داريد و پرك پت هات واش توليد مي كنيد بهتر است بدانيد كه در شستشوي پلاستيك هاي متنوع و تهيه پرك از آنها كافي است پلاستيك ها را تميز كرده و تنها رنگ ها را از آنها جدا كنيد در صورتي كه شستشوي پت ها بايد با رعايت نكات اساسي  انجام شده و شاخص آلودگي آنها پس از توليد پرك پت هاي  هات واش تعيين شود. يعني اگر ميزان PVC  و ديگر ناخالصي وجود داشته در پرك پت ها بيشتر از حد مجاز باشد،  بار در كارخانجات استفاده كننده مورد قبول نخواهد بود و شما مجبور هستيد بار خود را با قيمت بسيار پاييني به فروش برسانيد از طرفي اگر سعي كنيد با استفاده از بهترين دستگاه ها پرك پت هاي هات واش، پرك پت هايي را توليد كنيد كه پايبن ترين ناخالصي را داشته باشند مطمئنا شما مشتريان بيشماري رو به سمت خود جذب مي كنيد و سودآوري زيادي براي شما خواهد داشت

 

از آنجايي كه مواد پلاستيكي مانند كيسه ها و ظروف به وسيله انواع پليمرها ساخته مي شوند و چون اكثر پليمرها را مي توان بازيابي كرد، پس از استفاده كردن از انواع مواد پلاستيكي و دور ريختن آنها امكان بازيافت و استفاده مجدد از آنها نيز وجود دارد. يكي از موضوعات مهم در اين زمينه قابليت استفاده از پلاستيك بازيافتي در مصارف غذايي است. مواد پليمري مختلفي جهت ساخت انواع ظروف پلاستيكي به كار مي روند. براي مثال ظروفي كه نوشابه گازدار در آن نگهداري مي شود از جنس  پلي اتيلن ترفتالايت است و از پلي كربنات براي ساخت شيشه هاي شير خوري كودكان استفاده مي شود. اما به علت گران بودن پلي كربنات ها از اين نوع پليمرها جهت بسته بندي مواد غذايي كمتر استفاده شده و از آنها بيشتر براي توليد شيشه هاي شير كودكان استفاده خواهد شد.

براي بسته بندي لبنيات از پليمرهايي از جنس پلي استايرن، پلي اتيلن و پلي پروپيلن استفاده مي شود. پليمرهاي به كار برده شده براي ساخت ظروف يكبار مصرف نيز از جنس پلي استايرن و  پلي پروپيلن هستند. شايان ذكر است كه چون برخي از مواد پلاستيكي حاوي رنگ هستند، براي بازيافت مواد پلاستيكي از رنگدانه پلاستيك (مستربچ) استفاده مي شود.

.

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۴:۴۵ ] [ آرزو آخوندزاده ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی